Historie novinek

Stavba východního obchvatu Olomouce by měla začít v roce 2019

05.09.2016

Výstavba takzvané východní tangenty se plánuje za tři roky. Obchvat by měl z města odvést hustou automobilovou dopravu od Přerova na Šternberk a zpět. Obyvatelé okrajových částí města za rychlé zahájení stavby podepsali také petici.

„V tuto chvíli se připravují podklady pro posouzení vlivu na životní prostředí, připravují se podklady pro územní rozhodnutí. Klíčovým okamžikem bude stanovisko EIA a vydání územního rozhodnutí. V okamžiku, kdy budeme mít územní rozhodnutí, bude možné ve spolupráci státu a města zahájit výkupy pozemků v trase východní tangenty, jak bude definována územním rozhodnutím," uvedl premiér Bohuslav Sobotka, který o projektu kromě politiků mluvil i se členy komisí místních částí a petičního výboru.
Podle primátora Olomouce Antonína Staňka je třeba ještě vyřešit několik problematických bodů. Plánovaná trasa vede chráněným pásmem podzemních vod u mlékárny Olma, věc by mohly vyřešit náhradní vrty. Zvažuje se také způsob křížení tangenty ve Chválkovicích ke Svatému Kopečku, diskutuje se s památkáři kvůli křížení obchvatu s historickou alejí, a aby tangenta nerušila pohled na Svatý Kopeček.
Hustý provoz vadí zejména lidem v městských čtvrtích Holice, Hodolany, Bělidla, Chválkovice a Týneček, podílí se na něm hlavně tranzitní doprava. Například Chválkovicemi denně projede až 20 tisíc aut. V dopravních špičkách se na silnicích tvoří dlouhé kolony a časté jsou dopravní nehody. Plánovaný obchvat by měl dopravu výrazně snížit.
Příprava východní tangenty byla zahájena před deseti lety, radnice ale původní variantu nakonec zamítla, protože vedla v blízkosti obytné zástavby. Nová trasa obchvatu je plánována ve větší vzdálenosti od domů.
Zdroj: ČTK
Datum: 05.09.2016



 
 

 






Centrum přeprav - poptávkový systémCentrum přeprav
Specializovaný poptávkový systém

www.centrum-preprav.cz